ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
3. Marketing je reč anglosaksonskog prorekla. Etimološki dolazi od reči market—tržište I dodatka ing—aktivnost, što znači ,,tržišna aktivnost” ili ,,odnos preduzeća prema tržištu”. Postoji više definicija marketinga. Poznati mislilac i istaknuti pedagog marketinga Filip Kotler definisao je marketing na sledeći način: Marketing je proces planiranja i sprovođenja koncepcija, određivanje cena, razvijanja i razmenjivanja ideja, proizvoda i usluga radi ostvarivanja prometa kojim se postižu ciljevi pojedinaca i organizacija. U svim relevantnim definicijama marketinga ističu se tri ključna elementa: razmena, proizvod i aktivnosti. Razmena se u marketingu posmatra kao prenos vlasništva nad robom, uslugama i/ili idejama koje su zamenjene za nešto od vrednosti. Da bi postojao potencijal razmene, odnosno da bi razmena mogla a se obavi, moraju biti ispunjeni sledeći uslovi: 1. U razmeni moraju učestvovati najmanje dva pojedinca ili dve organizacije. 2. Svaka strana u razmeni mora posedovati ,, nešto od vrednosti” što druga strana želi. 3. Svaka strana u razmeni mora biti u mogućnosti da komunicira i da isporuči ,,nešto od vrednosti.” 4. Svaka strana mora biti voljna da se odrekne ,, nečeg od vrednosti” kako bi dobila ,,nešto od vrednosti” što poseduje druga strana. 5. Svaka strana u razmeni mora verovati da je prihvatljivo i poželjno da obavi transakciju s drugom stranom.
Nešto od vrednosti: novac, rad, roba
Proizvod je u marketingu sve ono što može biti predmet razmene: roba(automobil, knjiga, zubna pasta i sl.), usluga( usluga prevoza avionom, frizerska usluga, bankarska usluga i sl.), ideja(škole, fakulteti, crkve, političke partije, svoje proizvode nude u formi ideja). Kada jedna strana aktivnije traži razmenu od druge strane, prvu nazivamo marketrom, a drugu potencijalnim kupcem. |
KUPAC |
PRODAVAC |