ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
4. Integralnost marketinga je koordinacija napora čitavog preduzeća da se ostvare ciljevi poslovanja. Integralnost se sprovodi: · u okviru samih marketinških funkcija; · koordinacijom marketinga i drugih funkcija unutar samog preduzeća; · koordinacijom s raznim institucijama koje obavljaju neku od marketinških aktivnosti. Osnovne aktivnosti marketinga su: · marketinško istraživanje i marketinški informacioni sistem, · planiranje proizvoda, · određivanje cene, · prodaja I distribucija i · promocija. Koordinacija marketinga i drugih funkcija u preduzeću sprovodi se putem: A) proizvodnje: · lansiranjem noviteta, · usklađivanjem proizvodnje sa tražnjom, · snižavanjem troškova i formiranjem realih cena; B) finansijske funkcije: · sticanjem sredstava, · raspoređivanjem sredstava za proširenje materijalne osnove rada, · kreditiranjem kupaca; V) sektora za investicije, u pogledu usklađivanja planova razvoja s potrebama tržišta.
Koordinacija marketinga nužna je i sa institucijama izvan preduzeća koje obavljaju neku od marketinških aktivnosti, npr. sa agencijama za istraživanje tržišta, agencijama za ekonomsku propagandu i dr.
Dinamičnost marketinga je tempo njegovog razvitka i brzina reagovanja i prilagođavanja uslovima i promenama u tražnji uslovljenoj potrebama potrošača. Uporedo s razvitkom privredne moći društva, razvijaju se i potrebe potrošača. Zadatak marketinga je da te potreber, odnosno promene uočava istim tempom kojim se one i ispoljavaju. Odgovarajućom dinamičnošću marketinga moguće je brzo reagovati na promene u potrošačkoj tražnji. Pravo vreme i pravi način reagovanja postižu se: · ako se kontinuirano rasplaže relevantnim podacima za donošenje poslovnih odluka, · ako se vrši efikasna obrada tih informacija i · ako se poslovne odluke donose i sprovode u pravo vreme i na pravi način. Dinamičnost marketinga nije samo registrovanje promena u potrošačkoj tražnji. Marketing treba da polazi od potrošača, ali i da utiče na njihov stav pri kupovini u smislu da budu zadovoljene njihove potrebe.
|