ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA

ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGAText Box: POČETAK
Text Box: SLEDEĆA
Text Box: PRETHODNA

4. Integralnost marketinga je koordinacija napora čitavog preduzeća da se ostvare ciljevi poslovanja. Integralnost se sprovodi:

· u okviru samih marketinških funkcija;

· koordinacijom marketinga i drugih funkcija unutar samog preduzeća;

· koordinacijom s raznim institucijama koje obavljaju neku od marketinških aktivnosti.

Osnovne aktivnosti marketinga su:

· marketinško istraživanje i marketinški informacioni sistem,

· planiranje proizvoda,

· određivanje cene,

· prodaja I distribucija i

· promocija.

Koordinacija marketinga i drugih funkcija u preduzeću sprovodi se putem:

A) proizvodnje:

· lansiranjem noviteta,

· usklađivanjem proizvodnje sa tražnjom,

· snižavanjem troškova i formiranjem realih cena;

B) finansijske funkcije:

· sticanjem sredstava,

· raspoređivanjem sredstava za proširenje materijalne osnove rada,

· kreditiranjem kupaca;

V) sektora za investicije, u pogledu usklađivanja planova razvoja s potrebama tržišta.

 

Koordinacija marketinga nužna je i sa institucijama izvan preduzeća koje obavljaju neku od marketinških aktivnosti, npr. sa agencijama za istraživanje tržišta, agencijama za ekonomsku propagandu i dr.

 

Dinamičnost marketinga je tempo njegovog razvitka i brzina reagovanja i prilagođavanja uslovima i promenama u tražnji uslovljenoj potrebama potrošača. Uporedo s razvitkom privredne moći društva, razvijaju se i potrebe potrošača. Zadatak marketinga je da te potreber, odnosno promene uočava istim tempom kojim se one i ispoljavaju. Odgovarajućom dinamičnošću marketinga moguće je brzo reagovati na promene u potrošačkoj tražnji.

Pravo vreme i pravi način reagovanja postižu se:

· ako se kontinuirano rasplaže relevantnim podacima za donošenje poslovnih odluka,

· ako se vrši efikasna obrada tih informacija i

· ako se poslovne odluke donose i sprovode u pravo vreme  i na pravi način.

Dinamičnost marketinga nije samo registrovanje promena u potrošačkoj tražnji. Marketing treba da polazi od potrošača, ali i da utiče na njihov stav pri kupovini u smislu da budu zadovoljene njihove potrebe.