ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA

ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGAText Box: POČETAK
Text Box: SLEDEĆA
Text Box: PRETHODNA

9. Plan je pisani dokument u kome su detaljno opisane aktivnosti istraživačkog procesa. Sadrži vreme kada će se istraživanje obaviti, kao i potrebnu količinu novca za to istraživanje.

Prvi deo svakog istraživačkog projekta odnosi se na definisanje marketinškog problema i svrhe istraživanja. Ovaj deo sadrži opšte ciljeve istraživanja koji moraju biti dobro definisani. Cilj istraživanja opredeljuje smer i opseg istraživanja u pogledu:

· predmet istraživanja

· teritorijalnog područja

· vremena istraživanja.

 

Lista pitanja na koja se istraživanjem traži odgovor predstavlja zapravo listu informacija neophodnih za rešavanje marketinškog problema.

Izvori podataka mogu biti kupci, posrednici u prodaji, biblioteke, elektronske i komercijalne baze i dr.

 

 

10. Tržišna istraživanja se klasifikuju na:

· fundamentalna i

· primenjena.

 

Fundamentalna istraživanja su primenljiva, ‚"naučnija" i potpunija. Cilj jeste spoznaja tržišnih fenomena.

Primenjena istraživanja uvek su usmerena na prikupljanje informacija potrebnih za donošenje konkretnih marketinških odluka.

Postoji:

· makroistraživanje tržišta i

· mikroistraživanje tržišta.

 

Makroistraživanje tržišta je istraživanje tržišta na nivou privrede, privrednih grana i asocijacija proizvođača.

Mikroistraživanje tržišta je usmereno na istraživanje marke proizoda, na analizu potrošačevih sklonosti, mišljenja, stavova...

Postoje još i:

· ekplorativna,

· deskriptivna i

· kauzalna istraživanja.

Cilj eksplorativnih istraživanja jeste uvid u prirodu marketinškog problema; usmerena su na kvalitativnu analizu.

Svrha deskriptivnih istraživanja je da se opiše celokupno tržište ili pak samo jedna određena varijabla marketinga.

Cilj kauzalnih istraživanja je ispitivanje uzročno-posledičnih veza na području tržišnog poslovanja; sprovode se pomoću eksperimentalnog metoda.

Istraživanja se dele i na:

· kabinetska i

· terenska.

Kabinetska istraživanja usmerena su na prikupljanje i analizu podataka koji već postoje.

Terenska istraživanja usmerena su na prikupljanje originalnih podataka na terenu.

U istraživanju se često pravi razlika između:

· kvalitativnih i

· kvantitativnih istraživanja.

Kvalitativna istraživanja su usmerena na prikupljanje, obradu i analizu kvalitativnih podataka. Kvalitativni podaci se odnose na osećanja, emocije, utiske, zadovoljstvo, naklnost...

Kvantitativna istraživanja su usmerena na prikupljanje, obradu i analizu kvantitativnih podataka. Kvantitativni podaci se odnese na numeričke varijable marketniga, kao što su: cena prozvoda izražena u dinarima, prodaja proizvoda izražena u kilogramima...

Istraživanje se dele i na:

· jednokratna i

· kontinuirana.

Jednokratna istraživanja su istraživanja na bazi "jedne akcije". Sprovode se jedanput s određenim ciljem.

Kontinuirana istraživanja su istraživanja koja se sprovode na istom uzorku tokom dužeg vremenskog perioda.