ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
7. Istraživanje tržišta je funkcija koja povezuje organizaciju sa njenim tržištem pomoću informacija koje se koriste: za identifikovanje i definisanje marketinških mogućnosti i problema; za generisanje, usavršavanje i ocenjivanje marketinških akcija; za praćenje performansi marketinga; za bolje razumevanje marketinga kao procesa. Istraživanje tržišta ne može da oblikuje proizvod, ali može da pruži racionalnu osnovu za izbor kada su opcije poznate. Sadržaj konkretnog istraživanja tržišta –kao aktivonosti koja ima definisan početak i kraj - zavisi od marketinške situacije s kojom se suočava preduzeće. Sadržaj istraživanja treba da obezbedi informacije koje su potrebne za donošenje odluke o tome koliko sredstava uložiti u promociju ili kako ta sredstva rasporediti na pojedine oblike promocije. Sadržaj (širina i dubina) zavisi od stepena prethodnog poznavanja problema koji se rešava . Oslanjajući se na klasifikaciju Kiniara i Tejlora, područja istraživanja tržišta možemo razvrstati u tri osnove grupe: 1. situaciono istraživanje ili istraživanje marketinškog okruženja, 2. Istraživanje marketinškog miksa, 3. Istraživanje performansi marketinga.
8. Istraživanje tržišta je kompleksna aktivnost koja se sastoji od niza međusobno povezanih aktivnosti koje treba obaviti u određenoj vremenskoj sukcesiji da bi se ostvarili planirani ciljevi istraživanja. Polazeći od definicije koju je usvojilo Američko udruženje za marketing proces istraživanja raščlanićemo na sledeće faze:
Zahtev za istraživanje tržišta sadrži : · Opis marketinškog problema, · Opis svrhe istraživanja, · Opis odluka koje će se doneti na osnovu rezultata istraživanja, · Listu informacija, · Rok donošenja odluka i rok završetka.
|