ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA

ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGAText Box: POČETAK
Text Box: SLEDEĆA
Text Box: PRETHODNA

43. U zаvisnosti od željene jačine tržišne pokrivenosti, preduzeće može da koristi jednu od sledeće tri strategije:

         Strategija intenzivne distribucije je strategija u kojoj proizvođač koristi sve raspoložive prodajne objekte u distribuciji proizvoda

         Strategija selektivne distribucije podrazumeva korišćenje samo nekoliko, ali ne i svih raspoloživih prodajnih objekata.

         Strategija ekskluzivne distribucije koristi se kada proizvođač želi da koristi samo jednog posrednika na relativno velikom geografskom području. Pri ekskluzivnoj distribuciji proizvođač često zaključuje u govor o ekskluzivnom zastupništvu kojim se odabrani posrednik obavezuje da neće prodavati konkurentske marke proizvoda.

 

44. Marketinški posrednici povezuju proizvođače s drugim posrednicima ili krajnjim korisnicima proizvoda. Posrednici olakšavaju protok roba i usluga i omogućavaju da se broj kontakata između proizvođača i kupaca znatno redukuje. Osim što doprinose redukovanju broja kupoprodajnih transakcija, posrednici obavljaju razne funkcije koje doprinose efikasnijem odvijanju procesa distribucije i drugih aktivnosti marketinga.

 

45. Fizička distibucija se sastoji od fizičkog kretanja robe od proizvođača do kupca. Cilj fizičke distibucije jeste smanjenje troškova uz povećanje nivoa usluga. Osnovne dimenzije usluga fizičke distibucije jesu:

· raspoloživost

· brzina isporuke

· kvalitet

Fizička ditribucija obuhvata sledeće aktivnosti:

· procesiranje narudžbine

· rukovanje robom

· skladištenje

· upravljanje zalihama

· prevoz