ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA

ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGAText Box: POČETAK
Text Box: SLEDEĆA
Text Box: PRETHODNA

18.Infrastruktura MIS-a i funkcionicanje MIS-a

 

Infrastruktura MIS-a

 

Glavne komponente infrastrukutre MIS-a su:

 

1. Hardver- Skup tehnickih sredstava( procesor, monitor, tastatura) koja prihvataju podatke, obradjuju ih i prikazuju.

2. Softver- Skup programa ili instrukcija za upravljanje samim sistemom i izvrsavanje raznih zahtevanih aplikacija.

3.Mreze I druga komunikaciona sredstva ukljucujuci Internet i intranetove, koja dozvoljavaju da srazliciti racunari zajednicki koriste resurse.

4.Baza podataka-skup povezanih fajlova, tabela i relacija

5.Procedure,ukljucujuci organizacione postupke, metode i upustva za rukovanje racunarskim sistemom i njegovim aplikacijama.

6.Radno osoblje, kao sto su racunarski operateri, programeri, sistem-analiticari i drugo osoblje koje upravlja sistemom ili koristi izlazne informacije sistema.

 

Funkcionisanje MIS-a

 

MIS preduzeca funkcionise kao deo integralnog upravljackog sistema, kao marketinsko odeljenje ili kao centar, koji obavlja brojne poslove i zadatke, kao sto su: prikupljanje, prenos i cuvanje podataka, provera valjanosti i pouzdanosti podataka.

 

Prikupljanje podataka obuhvata:

 

- trazenje podataka koje podrazumeva zahteve za odredjene podatke, koji se krecu od sazetih ad hoc upitnika do obimnih marketinsko-istrazivackih projekata.

- skeniranje koje podrazumeva redovno pregledanje novina, casopisa

-pretrazivanje ili poovno dobijanje-uzimanje informacija iz baze podataka.

 

Obrada podataka obuhvata:

 

-evaluaciju-proveru valjanosti i pouzdanosti podataka, odnosno informacija

-apstrakciju-sazimanje i uredjivanje podataka i drugih pisanih materijala

-indeksiranje- opisivanje i kodiranje podataka za skladistenje i ponovno dobijanje, sto ukljucuje i kreiranje deskrptora za kvalitativne informacije.

-diseminaciju pruzanje informacija odredjenim ljudima, aktivno ili pasivno, pismenim ili elektronskim putem, u pravoj formi i u pravo vreme.

-skladistenje i azuriranje podataka, izgradnju i odrzavanje baze podataka, odnosno upisivanje novih i brizanje ili modifikovanje postojecih podataka.

 

Koriscenje informacija prestavlja krunu rada MIS-a.Marketinski menadzerima potrebna je podrska MIS-a u obliku:

 

- Informacija sadrzanih u istrazivacko-marketinskim studijama, periodicnim izvestajima i raznim marketinskim obavestenjima

 

-Analiza koje vrse marketinski istrazivaci, statisticari koji donosiocima odluka pomazu u formulisanju i resavanju modela, u ocenjivanju i drugih rezultata koji se dobijaju koriscenjem modela.

 

-Racunarskih programa koji pored ostalog omoguvava da se uz pomoc racunara eksperimetise na modelu i da se unapred sagledaju koncekvence alternativnih marketinskih odluka i na taj nacin poboljsa sistem maretinskog odlucivanja.