ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
18.Infrastruktura MIS-a i funkcionicanje MIS-a
Infrastruktura MIS-a
Glavne komponente infrastrukutre MIS-a su:
1. Hardver- Skup tehnickih sredstava( procesor, monitor, tastatura) koja prihvataju podatke, obradjuju ih i prikazuju. 2. Softver- Skup programa ili instrukcija za upravljanje samim sistemom i izvrsavanje raznih zahtevanih aplikacija. 3.Mreze I druga komunikaciona sredstva ukljucujuci Internet i intranetove, koja dozvoljavaju da srazliciti racunari zajednicki koriste resurse. 4.Baza podataka-skup povezanih fajlova, tabela i relacija 5.Procedure,ukljucujuci organizacione postupke, metode i upustva za rukovanje racunarskim sistemom i njegovim aplikacijama. 6.Radno osoblje, kao sto su racunarski operateri, programeri, sistem-analiticari i drugo osoblje koje upravlja sistemom ili koristi izlazne informacije sistema.
Funkcionisanje MIS-a
MIS preduzeca funkcionise kao deo integralnog upravljackog sistema, kao marketinsko odeljenje ili kao centar, koji obavlja brojne poslove i zadatke, kao sto su: prikupljanje, prenos i cuvanje podataka, provera valjanosti i pouzdanosti podataka.
Prikupljanje podataka obuhvata:
- trazenje podataka koje podrazumeva zahteve za odredjene podatke, koji se krecu od sazetih ad hoc upitnika do obimnih marketinsko-istrazivackih projekata. - skeniranje koje podrazumeva redovno pregledanje novina, casopisa -pretrazivanje ili poovno dobijanje-uzimanje informacija iz baze podataka.
Obrada podataka obuhvata:
-evaluaciju-proveru valjanosti i pouzdanosti podataka, odnosno informacija -apstrakciju-sazimanje i uredjivanje podataka i drugih pisanih materijala -indeksiranje- opisivanje i kodiranje podataka za skladistenje i ponovno dobijanje, sto ukljucuje i kreiranje deskrptora za kvalitativne informacije. -diseminaciju pruzanje informacija odredjenim ljudima, aktivno ili pasivno, pismenim ili elektronskim putem, u pravoj formi i u pravo vreme. -skladistenje i azuriranje podataka, izgradnju i odrzavanje baze podataka, odnosno upisivanje novih i brizanje ili modifikovanje postojecih podataka.
Koriscenje informacija prestavlja krunu rada MIS-a.Marketinski menadzerima potrebna je podrska MIS-a u obliku:
- Informacija sadrzanih u istrazivacko-marketinskim studijama, periodicnim izvestajima i raznim marketinskim obavestenjima
-Analiza koje vrse marketinski istrazivaci, statisticari koji donosiocima odluka pomazu u formulisanju i resavanju modela, u ocenjivanju i drugih rezultata koji se dobijaju koriscenjem modela.
-Racunarskih programa koji pored ostalog omoguvava da se uz pomoc racunara eksperimetise na modelu i da se unapred sagledaju koncekvence alternativnih marketinskih odluka i na taj nacin poboljsa sistem maretinskog odlucivanja. |