ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
17.Definicija MIS-A, I prednosti MIS-A
Najcesca definicija MIS-A je: Marketinski informacioni sistem je struktuiran, interaktivan kompleks osoba, masina i postupka oblikovan za produkovanje uredjenog toga relavantnih informacija prikupljenih iz unutrasnjih i spoljasnjih izvora kompanije, koje se koriste kao osnova za donosenje odluka u odrednjenim oblastima nadleznosti upravljanja marketingom.
Za definiciju MIS-a su karakteristicne sledece komponente:
1.MIS je skup ljudi, masina, postupaka. Ovi elementi su u medjusobno povezani tako da ostvaruju isti cilj.
2. Aktivnost sistema sastoji se u prikupljanju, razvrstavanju, analizi, proceni i distribuciji informacija. Te informacije moraju biti relevantne, prikladne, tacne i pravovremene, a sitem treba da obezbedi kontinuirani tok informacija.
3. Informacije se moraju prikupljati kako iz unutrasnjih tako i iz spoljasnjih izvora preduzeca.
4. Informacije koriste se kao osnova za donosenje odluka u odredjenim oblastima upravljanja marketingom.
5.MIS je struktuiran sto znaci da ovaj sistem mora biti brizljivo, planski organizovan i skladno uklopljen u organizacionu strukturu preduzeca.
Da bi bio deletvoran, marketinski informacioni sistem mora imati podrsku vrhovnog( top ) menadzmenta.
Ne postoji obrazac za organizaciju MIS-a, sto znaci da MIS svake firme mora biti posebno " skrojen".
Prednosti MIS-a
Mis doprinosi vecoj efektivnosti i efikasnosti marketinga kao poslovne funkcije i preduzeca u celini. Dobro strukturiran i racionalno organizoan MIS-a ima visestruke prednosti:
- Obezbedjuje vise informacija u jedinici vremena i brzu cirkulaciju marketinskih informacija izmedju prijemno-predajnih elemenata sistema. Na taj nacin doprinosti povecanju produktivnosti marketinske informaticke funkcije i poboljsanju drugih perfomansi savremenog preduzeca.
-Omogucava da se ostvari isti nivo zadovoljenja informatickih potreba uz manje troskove. U tom smislu doprinosi povecanju ekonomicnosti marketinskih informacionih aktivnosti i aktivnosti preduzeca u celini.
-Pomaze velikim i decentralizovanim preduzecima da informacije rasute po manjim orgranicacionim delovima integrisu u smislenu celinu. U tom svojstvu, MIS doprinosi integraciji preduzeca.
-Obezbedjuje osnovu za efektivnu primenu koncepcije marketinga. Snadbevajuci donosioce marketinskih odluka potrebnim informacijama, MIS doprinosi povecanju ukupne marketinske produktivnosti preduzeca.
- Omogucava brze prepoznavanje trendova u marketinskoj okolini. Ostvarujuci ulogu radarskog sistema, MIS pomaze organizaciji da potencijalne opasnosti svede na minimum, odnosno da maksimalno iskoristi prilike koje joj se ukazu.
-Obogacuje analizu. Zahvaljujuci banci podatke i statistickoj banci, koje sadrze niz statistickih metoga omogucavaju da se iz podataaka izvedu brojne informacije, MIS povecava analiticku moc, a time i ukupnu deletvornost marketinga
- Omogucava donosenje optimalnih odluka. Razvijen MIS sadrzi banku modela koji pomaze menadzerima u donosenju boljih odluka.
-Omogucava bolju kontrolu sprovodjenja marketinskih planova i akcija. Pojacavajuci signale o odstupanjim ostvarenih rezlutata od planiranih rezlutata, MIS doprinosi brzem reagovanju preduzeca na uocene devijaije u funkcionicanju marketinskog sistema. |