ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA

ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGAText Box: POČETAK
Text Box: SLEDEĆA
Text Box: PRETHODNA

16. Informacija, sistem i marketinški informacioni sistemi

 

Podaci, informacije i znanje

 

Podaci se definišu kao registrovne činjenice koje se odnose na pojedine aspekta funkcionisanja proučavanog sistema. Podaci se odnose na: opis činjenica, aktovnosti, transakcija i događaja koji su registrovani i zabeleženi. Informacije su obrađeni podaci koji su organizovani tako da imaju određeno značenje i vrednost za primaovca. Marketinške informacije su one informacije koje se odnose na određene aspekte marketinškog sistema. Smatra se da dobra informacija mora biti:

*Prikladna - mora se odnositi na određene aspekte relevantne za rešavanje datog problema;

*Blagovrmena - raspoloživa onda kada je potrebna;

* Tačna - podaci moraju biti precizni;

* Takva da smanji neizvesnost - da sadrži element iznenađenja.

 

Prema sadržaju marketinške informacije mogu se odnositi na: karakteristike i ponašanje kupaca, karakteristike tržišta, konkurenciju, opšte okruženje, interno okruženje, marketinški mix.

 

Prema tome da li su marketinške informacije izražene brojčano ili opisno, dele se na kvantitativne i kvalitativne.

 

Prema vremenskom periodu marketinške informacije se dele na istorijske, tekuće i prediktivne.

 

Prema poreklu marketinške informacije se dele na primarne i sekundarne.

 

Znanje čine podaci ili informacije koji se organizuju i obrađuju tako da uspešno prinesu razumevanje, iskustvo...

 

Sistem, sistematski prilaz i MIS

 

Sistematski prilaz je jedan od načina izučavanja sistema ( rešavanje upravljačkih zadataka ). Osnovne karakteristike sistematskog prilaza su:

1) Kreativan proces

2) Kombinuje empiriju sa maksimalnim korišćenjem teorije

3) Da je fragmatičan

4) Da bi se postigli korisni rezultati potrebno je aktivno učešće ljudi.

 

Prednosti:

1) Sistematski prilaz snabdeva menadžera okvirom u kome može da organizuje svoje misli o proučavanom problemu;

2) Sistemstski prilaz pomaže menadžeru da sagleda bitne elemente i odnose u datoj situaciji;

3) Sistematski prilaz obezbeđuje strukturu za analizu, planiranje i kontrolu datog skupa aktivnosti.

 

Sistem se definise na razlicite nacine. Pod sistemom se najcesce podrazumeva skup elemenata ili delova koji cine celinu i koji su medjusobno povezani tako da se moze stvariti odredjeni cilj.

Prema ovoj definiciji, sledi:

-da sistem ima vise od jedne komponente

- da komponente cine celinu

-da  su komponente loficno medjusobno povezane

- da komponente imaju istu funkciju cilja

 

Informacioni sistemi imaju iste karakteristike kao i opsti sistemi.

Osnovni cilj  informacionih sistema jeste da pretvaraju podatke u informacije.

 

Racunarski informacioni sistemi ukljucuju u svoj sastav i racunar. Ovi sistemi se sastoje od najmanje pet komponenata: ljudi, procedura, podataka, racunara i programa. Programi su instrukcije za racunare, bas kao sto procedure prestvaljaju instrukcije za ljude.