ODGOVORI/REŠENJA IZ MARKETINGA |
16. Informacija, sistem i marketinški informacioni sistemi
Podaci, informacije i znanje
Podaci se definišu kao registrovne činjenice koje se odnose na pojedine aspekta funkcionisanja proučavanog sistema. Podaci se odnose na: opis činjenica, aktovnosti, transakcija i događaja koji su registrovani i zabeleženi. Informacije su obrađeni podaci koji su organizovani tako da imaju određeno značenje i vrednost za primaovca. Marketinške informacije su one informacije koje se odnose na određene aspekte marketinškog sistema. Smatra se da dobra informacija mora biti: *Prikladna - mora se odnositi na određene aspekte relevantne za rešavanje datog problema; *Blagovrmena - raspoloživa onda kada je potrebna; * Tačna - podaci moraju biti precizni; * Takva da smanji neizvesnost - da sadrži element iznenađenja.
Prema sadržaju marketinške informacije mogu se odnositi na: karakteristike i ponašanje kupaca, karakteristike tržišta, konkurenciju, opšte okruženje, interno okruženje, marketinški mix.
Prema tome da li su marketinške informacije izražene brojčano ili opisno, dele se na kvantitativne i kvalitativne.
Prema vremenskom periodu marketinške informacije se dele na istorijske, tekuće i prediktivne.
Prema poreklu marketinške informacije se dele na primarne i sekundarne.
Znanje čine podaci ili informacije koji se organizuju i obrađuju tako da uspešno prinesu razumevanje, iskustvo...
Sistem, sistematski prilaz i MIS
Sistematski prilaz je jedan od načina izučavanja sistema ( rešavanje upravljačkih zadataka ). Osnovne karakteristike sistematskog prilaza su: 1) Kreativan proces 2) Kombinuje empiriju sa maksimalnim korišćenjem teorije 3) Da je fragmatičan 4) Da bi se postigli korisni rezultati potrebno je aktivno učešće ljudi.
Prednosti: 1) Sistematski prilaz snabdeva menadžera okvirom u kome može da organizuje svoje misli o proučavanom problemu; 2) Sistemstski prilaz pomaže menadžeru da sagleda bitne elemente i odnose u datoj situaciji; 3) Sistematski prilaz obezbeđuje strukturu za analizu, planiranje i kontrolu datog skupa aktivnosti.
Sistem se definise na razlicite nacine. Pod sistemom se najcesce podrazumeva skup elemenata ili delova koji cine celinu i koji su medjusobno povezani tako da se moze stvariti odredjeni cilj. Prema ovoj definiciji, sledi: -da sistem ima vise od jedne komponente - da komponente cine celinu -da su komponente loficno medjusobno povezane - da komponente imaju istu funkciju cilja
Informacioni sistemi imaju iste karakteristike kao i opsti sistemi. Osnovni cilj informacionih sistema jeste da pretvaraju podatke u informacije.
Racunarski informacioni sistemi ukljucuju u svoj sastav i racunar. Ovi sistemi se sastoje od najmanje pet komponenata: ljudi, procedura, podataka, racunara i programa. Programi su instrukcije za racunare, bas kao sto procedure prestvaljaju instrukcije za ljude. |